Atentie la consumul de zahar

Oricat de bun ni s-ar parea un desert generos trebuie sa avem in permanenta in vedere limitarea consumului de zahar.

Tot ce mancam poate contine zahar, de la mezeluri, paine si pana la supe instant. Zaharul este un non-aliment, este obtinut prin rafinare. El este un carbohidrat extrem de periculos pentru organism daca depasim doza zilnica recomandata.

Consumul de zahar nu trebuie sa depaseasca 10% din aportul caloric care pentru un adult este undeva la 2000 kcal.

Zaharul poate fi inlocuit cu succes de variante mai “fericite” cum ar fi mierea naturala, fructoza (zaharul continut de fructe) sau lactoza.

Copii sunt cei mai expusi consumului de zahar, tocmai de accea vedem din ce in ce mai multi copii cu obezitate. De asemeni consumul in exces de zahar si produse care contin zahar duce la stari de nervozitate, tulburari de comportament, pierderi de memorie, insomnii, cosmaruri.

Specialistii recomanda gatitul in casa si controlul strict al alimentelor astfel incat sa evitam pe cat se poate produsele semipreparate pline de aditivi alimentari si zahar. Un consum excesiv de zahar duce la diabet care se manifesta prin scaderea sau pierderea capacitatii pancreasului de a secreta insulina.

Lipsa cantitatii de zahar din organism este de asemeni periculoasa. Hipoglicemia dezvolta stari de lene, nesiguranta, frica, contrazicere. Tot studiile au aratat ca multi dintre infractorii si persoanele care au comis violente au avut in copilarie o alimentatie saraca in zahar, au fost hipoglicemici, aceasta i-a dezechilibrat din puct de vedere mental si al comportamentului ca persoane adulte.

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca fiecare dintre noi este responsabil de viitorul lui si al copiilor. Nu putem sa ii privam de placerea de a manca un dulce dar nici sa permitem ca alimentatia lor sa fie exclusiv din dulciuri.

Atentie la consumul de zahar citire rapida